Na szczeblu Wydziału realizacją praktyk zawodowych kieruje pełnomocnik Dziekana Wydziału Mechanicznego ds. Praktyk Studenckich:
dr inż. Zygmunt Dziechciowski – zygmunt.dziechciowski@pk.edu.pl – pokój A329; tel. 374 -33-30
któremu podlegają powoływani spośród nauczycieli akademickich pełnomocnicy kierowników katedr ds. praktyk studenckich:
IP – dr inż. Anna Boratyńska-Sala (pok. C211b tel. 374 32 83, 607455459)
AiR – dr inż. Adam Słota, prof. PK (pok. A312 tel. 374 32 41)
Pełnomocnikom kierowników katedr podlegają opiekunowie praktyk dla poszczególnych grup studenckich.
W roku akademickim 2023/2024 praktyki programowe powinny być realizowane w terminie: od 1 lipca do 16 września 2024 r
Realizacja praktyk możliwa jest także w ciągu roku akademickiego po podpisaniu oświadczenia.
Procedura organizacji studenckich praktyk zawodowych na studiach I lub II stopnia o profilu ogólnoakademickim na Politechnice Krakowskiej
– obowiązuje od roku ak. 2023/24
Harmonogram realizacji praktyk wg nowej procedury
UWAGA !!! Wszystkie załączniki należy wypełnić odręcznie kolorem niebieskim
1. Ustalenie podmiotu zewnętrznego, w którym będzie realizowana studencka praktyka zawodowa po konsultacji studenta z opiekunem praktyk danej specjalności.
2. Uzgodnienie miejsca, terminu, i programu praktyki z opiekunem praktyk danej specjalności i z podmiotem zewnętrznym. – załącznik 1
3. Złożenie do opiekuna praktyk danej specjalności nst. dokumentów:
a) ubezpieczenie NNW (na czas praktyk) – wykupione w samorządzie studenckim WM PK lub indywidualnie.
b) wniosek o przyjęcie przez podmiot zewn. na praktykę – załącznik 1
c) wniosek w sprawie realizacji praktyki w czasie trwania zajęć dydaktycznych – jeśli dotyczy – załącznik 2
4. Podpisanie następujących dokumentów:
a) porozumienie załącznik 3 w dwóch egzemplarzach w nst. kolejności:
1. opiekun praktyk z danej specjalności z PK
2. pełnomocnik dziekana ds. praktyk z WM (złożenie dokumentów – dla pełnomocnika dr inż. Zygmunta Dziechciowskiego w oznaczonej szufladzie przy pokoju A329).
Ostateczny termin dostarczenia dokumentów do podpisu przez Pełnomocnika Dziekana WM ds. Praktyk, potrzebnych do odbycia praktyki,
określa się na dzień 30 czerwca 2024 r.
3. Odbiór podpisanych dokumentów po otrzymaniu informacji na MS Teams
4. osoba reprezentująca podmiot zewnętrzny (jeden egzemplarz jest dla podmiotu zewnętrznego, a drugi dla opiekuna praktyk z danej specjalności)
5. Realizacja praktyki w ustalonym terminie.
6. Potwierdzenie uzyskania przez studenta efektów uczenia się i zaliczenia praktyki na podstawie zaświadczenia załącznik 5 i sprawozdania załącznik 6 – w terminie – przed końcem semestru, którego plan studiów przewiduje jej wykonanie.
7. Wpisanie zaliczenia do EHMS przez opiekuna praktyki z danej specjalności z PK
Zgodnie z Regulaminem studiów na udokumentowany wniosek studenta opiekun praktyk na wydziale PK może zaliczyć studentowi na poczet praktyki zawodowej czynności wykonywane przez studenta, w szczególności w ramach zatrudnienia, stażu, wolontariatu lub projektu badawczego, jeżeli umożliwiły one uzyskanie efektów uczenia się określonych w programie studiów dla praktyki zawodowej, i jeżeli zostały zrealizowane w czasie trwania studiów studenta na określonym kierunku, poziomie i profilu. W celu zaliczenia praktyki na tej podstawie student składa wniosek: wniosek_opiekun_zaliczenie praktyki razem ze stosownymi załącznikami do opiekuna praktyk danej specjalności
Załączniki wspólne dla wszystkich specjalności (IP, AiR)
Dokumenty do pobrania (załączniki) dla poszczególnych specjalności kierunek Inżynieria Produkcji:
Specjalność: Inżynieria Wytwarzania
Specjalność: Systemy CAD/CAM
Specjalność: Systemy jakości i Współrzędnościowa Technika Pomiarowa
Dokumenty do pobrania (załączniki) dla poszczególnych specjalności kierunek Automatyka i Robotyka:
Specjalność: Technologie informacyjne w systemach produkcyjnych
Specjalność: Automatyzacja systemów wytwarzania
Przy ustalaniu programu praktyki z pracodawcą należy wybrać co najmniej dwa punkty do realizacji z każdego efektu kształcenia i wpisać je w tabeli Planowany zakres studenckiej praktyki zawodowej we wniosku (załącznik 1) oraz w Porozumieniu (załącznik 3)
OPIEKUNOWIE – praktyki Inżynierii Produkcji
Grupa | Specjalność | Opiekun | Tel. | Pokój |
---|---|---|---|---|
13I6 | Systemy jakości i Współrzędnościowa Technika Pomiarowa | dr inż. Sabina Motyka | 3268 | C205a |
13I4 | Systemy CAD/CAM | dr inż. Anna Boratyńska-Sala | 3283 | C211b |
13I7 | Systemy wytwarzania | dr inż. Małgorzata Kowalczyk | 3245 | A411 |
OPIEKUNOWIE – praktyki Automatyka i Robotyka
Grupa | Specjalność | Opiekun | Tel. | Pokój |
---|---|---|---|---|
13A4 | Sterowanie i monitoring maszyn i urządzeń | mgr inż. A. Guzowski artur.guzowski@pk.edu.pl | 3172 | L21 |
13A6 | Technologie informacyjne w systemach produkcyjnych | dr inż. A. Słota | 3241 | A312 |
13A1 | Automatyka Systemów Wytwarzania | dr inż. Krzysztofa Krupa, prof. PK | 3224 | A310 |
83A6 | Technologie informacyjne w systemach produkcyjnych | mgr inż. Adrian Kozień | 3226 | A315 |